من هستم، چون ما هستیم
" اوبونتو"* ؛ به این معنا که:
"چگونه یکی از ما می تونه خوشحال باشه، در حالی که دیگران ناراحت اند"؟
آهن زنگ نزن-ص25علوم ششم
چرا آهن زنگ می زند؟
نکته :کروم یا کرومیوم فلزی سخت٬خاکستری و دیر گداز است با علامت اختصاریcr.
نکته :آلیاژ فلزی است که از ترکیب دو یا چند فلز به دست می آید.
شیوهنامهی تصحیح املای فارسی در تمامی مقاطع تحصیلی

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
منبع : دفتر تالیف کتب درسیهدف از املا نویسی کلمه چیست؟
در نوشتن املای کلمه ها ، شاگردان باید به سه نکته نوجه کنند.
الف) صحیح نوشتن کلمه ها و ترکیب ها از نظر نوشتاری
ب) سرعت انتقال متناسب در نوشتن کلمه و ترکیب ها
پ) زیبا نویسی کلمه ها و ترکیب ها از نظر شکل نوشتاری
بگو نه , خلاص !!!!
جدول زمانبندی پیشنهادی پایه پنجم92-91
درس ماه |
مهر |
آبان |
آذر |
دي |
بهمن |
اسفند |
فروردين |
ارديبهشت |
خرداد |
قرآن |
18 |
25 |
50 |
68 |
85 |
103 |
110 |
126 |
ارزشيابي |
هديه ها |
23 |
37 |
47 |
57 |
71 |
83 |
93 |
104 |
ارزشيابي |
بخوانيم |
24 |
46 |
68 |
92 |
119 |
145 |
160 |
181 |
ارزشيابي |
رياضي |
16 |
35 |
57 |
74 |
94 |
114 |
123 |
133 |
ارزشيابي |
تاريخ |
82 |
93 |
99 |
108 |
116 |
124 |
128 |
135 |
ارزشيابي |
مدني |
141 |
144 |
147 |
152 |
155 |
157 |
161 |
164 |
ارزشيابي |
جغرافي |
9 |
21 |
32 |
41 |
49 |
58 |
64 |
73 |
ارزشيابي |
علوم |
18 |
34 |
49 |
64 |
73 |
91 |
101 |
112 |
ارزشيابي |
روش تدریس ریاضی ششم دبستان-به روز شد!
در آموزش هر درس این فرایند پیشنهاد می شود:
1)با فعالیت های دست ورزی که دانش آموز در منزل انجام می دهد. مفهوم برای دانش آموز معنی دار می شود. این فعالیت را معلم می تواند خودش با تجربه آموزشی که دارد و یا فعالیت هایی که در اختیار قرار می گیرد انجام دهد.
2) فعالیت مربوط به کتاب را دانش آموزان به صورت گروهی یا انفرادی (بسته به جمعیت کلاس) انجام می دهند و معلم جمع بندی می کند.
3) با انجام کار در کلاس هم معلم دانش آموز را از نظر درک ارزیابی کرده و و هم دانش آموز خود را ارزیابی می کند.
4) با انجام تمرین در منزل تثبیت یادگیری در دانش آموز به وجود می آید. با دادن فعالیت های دست ورزی دیگر از دانش آموز بخواهید آن مفهوم را بسازد.
در راهبردهای حل مسئله با توضیح معلم دانش آموز همراه با معلم راهبرد را درک کرده و در مسائل از آن استفاده می کند.
یک اشکال در شعر کتاب فارسی ششم
مصرع دوم از بیت سوم یک اشکال،
ای مادر عزیز که جانم فدای تو
قربان مهربانی و لطف و صفای تو
هرگز نشد محبت یاران و دوستان
هم پایه محبت و مهر و وفای تو
مهرت برون نمی رود از سینه ام که هست
این سینه خانه تو و این دل سرای تو
ای مادر عزیز که جان داده ای مرا
سهل است اگر که جان دهم اکنون به پای تو
خشنودی تو مایه خشنودی من است
زیرا بود رضای خدا در رضای تو
گر بود اختیار جهانی به دست من
می ریختم تمام جهان را به پای تو
ابوالقاسم حالت
[تصویر]
كاغذ؛ گنجينه اي كه بايد از آن محافظت كنيم
به جاي دور ريختن به فكر بازيافت كاغذ باشيم
یک فایل PDF از روزنامه جام جم مطلب قدیمیه ولی بد نیست دریافتش کنید و بخونید .
دریافت فایل با حجم ۸۹ کیلوبایت
سوالات کلاس چهارم ابتدائی
این پک شامل سوالات درسهای:
ریاضی(۷نمونه سوال) ، علوم تجربی ( ۹نمونه سوال) ، انشا (۲نمونه سوال) ، بنویسیم(۳نمونه سوال) ، تاریخو مدنی( ۵نمونه سوال)، جغرافیا (۵نمونه سوال) ، املا( ۶ نمونه سوال)
می باشد و حجم تقریبی این فایل: ۳مگابایت می باشد. منبع
پست ثابت سایت + دانلود آسان نرم افزار هاي كاربردي
پاسخ به برخی سوالات همکاران درمورد فارسی ششم
پاسخ به سوالات همکاران محترم که در مورد فارسی ششم ابتدایی
در طول این یک ماه پرسیده شده ...
لطفا ادامه مطلب را ملاحظه فرمائید.
الگوی حل مساله جرج پولیا

چه کنیم تا دوستیهایمان پایدار شود؟
اول: آنکه نهان و آشکار دوست، برای تو یکسان باشد.
دوم: آنکه زینت تو را زینت و آراستگی خودش ببیند وعیب و نقصان تو را عیب خویش بشمارد.
سوم: اگر به ریاست وثروت و پست و مقامی رسید، این پست وپول، رفتار او را نسبت به تو عوض نکند.
چهارم: اگر قدرت و توانگری دارد، ازآنچه دارد نسبت به تو دریغ و مضایقه نکند.
پنجم: (که جامع همه آنهاست) اینکه تو را در گرفتاریها، رها نکند و تنها نگذارد.
راهنماي معلم پايه ششم و دوم
«یافتم، یافتم».
معروف است که یکی از بزرگترین کشفیات ارشمیدس در حمام صورت گرفت و وی شوقزده، از حمام بیرون زد و فریاد کشید «یافتم، یافتم».
روزی که ارشمیدس به حمام رفت، لابد چرک بود. اما به جای اینکه کیسه بکشد شروع به بازی و غوطهخوردن در آب کرد. پایین میرفت و بالا میآمد، باز پایین میرفت و بالا میآمد، خیلی آرام، یک بار دیگر که پایین رفت یکهو از آب بیرون جست. فریاد کشید: یافتم، یافتم...
کسانی که حمام نرفتهاند نمیدانند که فریاد در حمام چه انعکاس پرابهت و چندبارهای دارد. پژواک صدا در خود صدا میپیچد و باز ارشمیدس انگار که «مویش» را میکشند از ته دل فریاد میزد: یافتم، یافتم...
اولین گمان این بود که ارشمیدس سنگ پا پیدا کرده است، اما تا آن روز کسی برای سنگ پا اینطور نعره نکشیده بود. آنهایی که به ارشمیدس نزدیکتر بودند بیاختیار ذهنشان به ثروت و جواهری رفت که ارشمیدس از روی خوششانسی و اتفاق آن را پیدا کرده است که فریاد در فریاد ارشمیدس انداختند: مال ماست، مال ماست...
اما ارشمیدس بیاعتنا به همهچیز و همهکس و حتی لباسهایش، از سر شوق، لخت مادرزاد از حمام بیرون زد.
صاحب حمام فقط یک فریاد کوتاه داشت: پس پول حمام چی؟
بعد یکهو مثل تیر از ذهنش گذشت که ارشمیدس چیز باارزشی یافته و فریادزنان به دنبالش افتاد: مال من است، مال من است!
حمامی پس از اینکه دویست، سیصد متر به دنبال ارشمیدس دوید، دیگر کاملاً باورش شد که ارشمیدس چیز باارزشی پیدا کرده و حالا فریاد میزد: دزد، دزد، بگیریدش...
وقتی ارشمیدس از کنار بازار شهر گذشت جمعیتی که از پیاش میدوید به هجده نفر رسید، در حالی که ارشمیدس همچنان فریاد میزد: یافتم، یافتم...
شمعفروشان و نعلبندان و خلاصه کاسبکارها از کسانی که به دنبال ارشمیدس بودند میپرسیدند: «مگر چه شده است؟» و آنها جواب میدادند: «یافتش، یافتش» و همینطور از پی ارشمیدس میدویدند.
پیرزنی گفت: چه بیحیاست این مرد!
لاتی به محض اینکه ارشمیدس را آنطور لخت مادرزاد دید گفت: این چیچی پیدا کرده که باید حتماً لخت باشه تا نشون بده؟!
در سرکوی سگبازها، آنجا که «کلبی»ها جمع میشدند، بالاخره جلوی ارشمیدس را گرفتند. لنگی به دور تنش پیچیدند، پیرمردی نفسنفسزنان از راه رسید: من هفته قبل در حمام انگشتر طلایم را گم کردم، زنم شاهد است!
حمامی هم رسید: منطقاً آنچه در حمام است، مال حمامی است.
یکی از سوفسطائیان خواست با این نظر مخالفت کند که مأمور دولت آمد: حرف بیحرف! این چیزها مال دولت است.
مرد میانسالی از جمعیت گفت: قربان هنوز معلوم نیست چیچی هست.
مأمور خود را از تک و تا نینداخت: پس زودتر معلوم کنید تا بفهمیم صاحب چه چیزی هستیم!
اما ارشمیدس که غافل از دور و برش بود همینطور داد و فریاد میکرد: یافتم، یافتم، یافتم...
جمعیت که هر دم بیشتر میشد و کلافه بود دستهجمعی فریاد زدند: آخه بگو چی یافتی؟
ارشمیدس با همان شور و حرارت فریاد کرد: هر جسمی که در آب فرورود به اندازه وزن مایع همحجمش سبک میشود.
مردم گفتند: چی، چی گفتی؟
ارشمیدس که از دقت و توجه مردم نسبت به مسائل علمی شوقزده شده بود شمرده گفت: دقت کنید، هر جسمی که در آب فرورود به اندازه وزن مایع همحجمش سبک میشود.
همگی با هم گفتند: «این مردک خر چه میگوید، دیوانه است» و از دورش پراکنده شدند و ارشمیدس از دور صدای مردی را شنید که میگفت «هر جسمی که در آب فرورود به اندازه ارشمیدس دیوانه نمیشود» و صدای خنده مردم بلند شد.
فردای آن روز به سردر حمام یک تابلوی کوچک نصب شد که روی آن با خط خوش یونانی نوشته شده بود: برای حفظ شئونات اخلاقی از پذیرش دانشمندان و فلاسفه معذوریم.
منبع : سایت شورای گسترش زبان فارسی
دانلود کتاب های الکترونیکی (کتاب های ورق زن)
کارگاه کسر
اشکالات فصل اول ریاضی ششم
ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع)
پیامبر از جانب خدا مأمور بود كه نور را با نور به ازدواج در آورد.
برگرفته از كتاب بانوی نمونه اسلام تألیف ابراهیم امینی.
مفاهیم درس دوم جغرافی (جمعیت ایران )
۱ - به مجموعه ی افرادی که در یک جا زندگی می کنند ، جمعیت می گویند .
۲ - به تعداد افرادی که دریک کشور ، استان ، شهرستان ، بخش ، دهستان ، شهر وروستا وبه طور خلاصه دریک سکونت گاه ومکان مرزدارزندگی می کنند جمعیت گفته می شود .
طبق آخرین آمار ، جمعیت کشور ایران هم اکنون بیش از 70 میلیون نفر است .
دو دلیل افزایش جمعیت یکی تولد ودیگری مهاجرت است .
اگرتعداد افرادی که متولد می شوند ازتعداد افرادی که می میرند بیش تر باشد ، جمعیت افزایش می یاید .
روش آموزش ریاضی ششم
دانلود نمون برگهای طرح درس قرآن - علوم و فیلم تفکرو پژوهش
برای اینکه بدانیم برای یک درس قرآن و در هر جلسه چه وظایفی داریم ,
مطلب زیر را دانلود کنید.
دانلود فیلم تفکر و پژوهش
دانلود نرم افزار های ریاضی ششم فصلهای یک و دو
جدول زمانبندی تدریس (هفتگی ،ماهانه،سالانه ) پیشنهادی پایه ششم
اهرمها
تكیهگاه بین بازو و نیرو قرار دارد. مفصل گردن كه در هنگام حركت جمجمه به بالا و پایین، توسط ماهیچههای گردن كشیده میشود، مثالی از این نوع اهرم است.
![]() |
![]() |
اهرم مرتبه دوم:
امكان دیگری كه برای قرار گیری بار وجود دارد، بین تكیهگاه و نیروست. این وضعیت وقتی شما روی نوك انگشتان خود ایستادهاید، اتفاق میافتد.
![]() |
![]() |
اهرم مرتبه سه:
در این نوع اهرم، نیرو در وسط یا بین تكیهگاه و بار قرار دارد. این وضعیت در مفصل آرنج در بازو اتفاق میافتد.
![]() |
![]() |
هفت خان رستم
هفتخان در شاهنامه فردوسی هفت مرحلهٔ دشواری بودند که رستم و اسفندیار طی کردیند.
کیکاوس در دژی در مازندران اسیر است. رستم به نجاتش میرود و در راه از هفت بلا جان
سالم به در میبرد.
علوم دوره ابتدایی
لطفا دانلود کنید . دانلود کنید .
ضرب کردن روش ضرب آسان اعداد
روشی جالب برای ضرب اعداد :

شما می توانید با یک شیوه ی فوق العاده در ریاضیات و بدون ماشین حساب ضرب اعداد را انجام دهید. پس از یاد گرفتن این شیوه قادر خواهید بود تمام اعداد را چه بزرگ و چه کوچک، چه تک رقمی و چه چند رقمی به راحتی در یکدیگر ضرب کرده و پاسخ آنها را به راحتی و بدون استفاده از ماشین حساب پیدا کنید. برای اینکار هم فقط کافی است چند تا خط ناقابل رسم کنید و تمام…
نمونه سوالات وفعالیت های تکمیلی ریاضیات ششم ابتدایی
دانستنی ها
- در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است به اندازه ای سنگ به کار رفته که می توان با آن دیواری اجری به ارتفاع 50 سانتی متر در دور دنیا ساخت.
- هر سال از 600/557/31 ثانیه تشکیل شده است.
یک روش پیشهادی برای تقویت املا
مدل مولکولی آب و...
|
|
مولکول آب ، به ظاهر مانند هلویی است که دو زرد آلو در دو کنار قرار گرفته باشند و هلو که در وسط جای دارد، اتم اکسیژن است و زرد آلوهایی در دو طرف آن ، اتم هیدروژن هستند. رابطه ظریفی به نام پیوند ، اکسیژن را به هر دو اتم هیدروژن متصل میکند. اگر اتمها را با دایره نشلان دهیم، پیوند بین آنها را به وسیله خطهایی مشخص میکنیم که مراکز این دایرهها را بهم وصل میکند.
گاهی ، شکل تقریبی اتمها ، یعنی دایرهها را رسم نمیکنند و فقط مراکز آنها را با خط به یکدیگر مربوط میسازند. دو یا سه خط موازی بین مراکز ، نشان دهنده وجود دو یا سه پیوند است. شیمیدانان به این طریق مولکولها را رسم میکنند.
سه نمونه سوال ازفصل اول ریاضی ششم (1)
منبع : آموزش ریاضی
مفاهیم درس اول جغرافی
کشور ایران 31 استان دارد . که نام ومرکز آن ها درزیر آمده است .
مساحت کشورایران 1648195 کیلومتر مربع است .
بزرگترین استان کشور ایران استان سیستان وبلوچستان است .
بخشپذیری بر اعداد
برای تقسیم بر بیشتر اعداد طبیعی قاعده هایی وجود دارد. حتی برای برخی از اعداد بیشتر از سه قاعده به دست آمده است که می توان به کمک آن ها بخش پذیری اعداد را بررسی کرد و باقی مانده ه تقسیم آن ها را نیز تعیین نمود. البته در برخی موارد انجام عمل تقسیم، راحت تر از کاربرد قاعده به نظر می رسد. این به مقسوم و مقسوم علیه بستگی دارد. قاعده تقسیم بر اعداد طبیعی از 1 تا 15 در زیر آورده شده است.
فرایند اجرای فعالیت: نارنجی پوش امانت دار درس تفكر و پژوهش
بخش دوم علوم - تغييرات ماده
ارزشیابی مهارت های نوشتاری- الف: املای فارسی ششم
ارزشیابی مهارت های نوشتاری- الف: املای فارسی ششم
املای فارسی : کتبی (20 نمره)
- ارزشیابی تکوینی (20 نمره)
20 نمره املای تقریری تقسیم بر دو ،به اضافه ی 10 نمره طرح سوال از بخش فعالیت های املایی کتاب مهارت های نوشتاری و پرسش های املایی معلم ساخته .
منبع :
وبلاگ مولف فارسی ششم آقای اکبری شلدره
http://fakbari.parsiblog.com
دانلود نرم افزارهای ریاضی ششم فصلهای 1و2
برای دانلود نرم افزار های ریاضی دوم ابتدایی روی تصویر زیر کلیک کنید.
بخش اول علوم - ساختمان مواد
شان نزول سوره کافرون: دینتان ارزانی تان!

سر آغاز گفتار نـــــام خداست
كه رحمتگرو مهربان خلق راست
بگو اي رسول خدا ،مصطفي (ص)
به كفار و بر مشـــــركان خدا (1)
نخواهم پرستم خدايان خــــوار
كه آن را پرستيد در روزگار (2)
نه هرگز پرستيد رب مــــــرا(3)
نه من مي پرستــم بتان شما (4)
نه هرگز پرستيدآن كردگـــــار
كه باشد مرا رب و پروردگار (5)
شما پس همان شرك گيريد پيش
كه توحيد من نيز از آن خويش (6)
بازيافت کاغذ
مرحله اول : جمع آوری و تفکیک از مبدا است.
مرحله دوم : انتقال به انبار جهت تفکیک مجدد و اگر شیشه و نایلون باشد جدا شود .
مرحله سوم : پرس کردن کاغذ های باطله و بارگیری و فرستادن به کارخانه می باشد .
مرحله چهارم: کاغذ های باطله را در دیگهای بزرگ به نام گالاندول می ریزند و اگر رنگ داشته باشد به کمک سود و کلر رنگ زدایی می کنند.
مرحله پنجم: پس از رنگ زدایی با آب مواد حاصل را مخلوط می کنند و به کمک پروانه ای که در دیگهای آب و کاغذ مخلوط شده وشیرابه ای بوجود می اید.
مرحله ششم: این شیرابه را روی میز کار به ( عرض یک متر تا طول هشت متر دارد ) پهن می کنند تا آب اضافی از طریق منفذها به خارج برود
مرحله هفتم : این شیرابه و خمیر بدست آمده را روی غلطکهایی پهن کرده و از خشک کن های متعدد عبور می دهند .
مرحله هشتم : کاغذ بدست آمده را برش می دهند
دانلود فیلم بوی خوش مدینه-درس هشتم تفکروپژوهش ششم دبستان
بدون شرح ..... !!!!

چه رابطه ای بین این عکس و درس اول علوم ششم وچود دارد ؟
روش تدريس رياضي ششم ابتدايي
با کلیک بر روی لینک طرح درس را مشاهده بفرمایید:
http://math-dept.talif.sch.ir/
خواص پرمنگنات پتاسیم (علوم ششم ابتدایی- آزمایش ص 15
اطلاعاتی عمومی درباره هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه، خصوصیات ،موارد استعمال وکاربرد ها
(علوم ششم ابتدایی - آزمایش صفحه ی 15)
ما چقدر فقیر هستیم(حکایت -درس آزاد)
انواع تكليف شب
انواع تكليف شب
الف- 1) تكاليف تمريني : اين تكاليف مهارت ها و دانش هاي كسب شده را تقويت مي كند ، معمولاً به صورت كتبي ارائه مي گردد و براي تثبيت يادگيري و فعاليت هاي خواندن و كارهاي تمريني و انفرادي به كار گرفته مي شود . شايد اين نوع ، تكليف ، به قول دويل و بابر ، از قديمي ترين و با سابقه ترين انواع تكليف شب باشد . با وجود اين ، از نظر تأثيرگذاري و سودمندي ، براي شاگردان سؤال برانگيز است .
نمونه هایی از آزمون های عملکردی پایه پنجم
هدف : وضع مولکولها درمواد مختلف- پایه پنجم
گفتگو کنید و کار در منزل علوم صفحه 17 و 19
علت استفاده از مواد زیر در کاغذ سازی
پلاستیک: برای براق شدن کاغذ ها و زیبایی مثل جلد کتاب ها یا شومیز
رنگ: برای استفاده از تصاویر مثل خود کتاب های بچه هاو ...
نشاسته : نشاسته به علت داشتن سلولز برای مقاوم کردن کاغذ استفاده میشه و همچنین جلوگیری از فرسودگی
کلر:برای از بین بردن رنگ تیره کاغذ و جدا کردن ماده لیگتین
گچ(کربنات کلسیم): برای افزایش ماتی -صافی و یکنواختی کاغذ
به ادامه مطلب مراجعه نمائید.
ارزش یابی مستمر و پایانی پیشرفت تحصیلی درس قرآن در پایه ی ششم ابتدایی
الف - ارزشیابی مستمر
ب- ارزشیابی پایانی
شیوه نامه کلی ارزشیابی کتب ششم دبستان
ارزشیابی مهارت های نوشتاری – ب: نگارش و انشا
انشای فارسی (20 نمره)
- ارزش یابی تکوینی (20 نمره) :
10 نمره ،نوشتن موضوع انشا + 10 نمره طرح پرسش هایی از فعالیت های انشایی و نگارشی کتاب مهارت های نوشتاری و پرسش های نگارشی معلم ساخته .
منبع :
وبلاگ مولف فارسی ششم آقای اکبری شلدره
http://fakbari.parsiblog.com
دانلود مطالبی در مورد کلاس ششم
شیوهنامهی تصحیح املای فارسی در تمامی مقاطع تحصیلی
دانلود نمونه سوالات درس مطالعات اجتماعی درس ۱ تا ۴
تاریخچه کاغذ و طرز تهیه ی آن
مراحل تهیه کاغذ
• تبدیل چوب به قطعات ریز:
با استفاده از ماشین پوست کنی، و دستگاه تولید تراشه و عبور تراشهها از الک مخصوص صورت می گیرد و قطعاتی به طول حداقل 4 و عرض 2 سانتی متر (در مورد چوب) به دست میآید و ......
چرا بادکنک به دیوار چسبید؟
القای بار هنگامی اتفاق میافتد که یک جسم دارای بار منفی سبب رانش الکترونها از سطح جسم دیگری میشود. این امر ناحیهای در جسم دوم ایجاد میکند که دارای بار مثبتتری است. سپس یک نیروی جاذبه بین دو جسم اعمال میشود. برای نمونه، هنگامی که یک بادکنک مالش داده میشود، در نتیجهٔ ایجاد نیروی جاذبه بین دو سطح (بادکنک و دیوار) که دارای بارهای الکتریکی مخالف هستند، بادکنک به دیوار میچسبد (سطح دیوار به دلیل القای بار دارای بار الکتریکی میشود. این امر به این ترتیب اتفاق میافتد که الکترونهای آزاد موجود بر سطح دیوار به وسیلهٔ بادکنک دارای بار منفی رانده میشوند و به این ترتیب سطح دیوار دارای بار مثبت میشود که به سطح بادکنک که دارای بار منفی است نیروی جاذبه اعمال میکند).
منبع:سكوي ششم
دانلود داستان های درس تفکر و پژوهش
نگه داشتن ادرار دانش آموزان، باعث سنگ کلیه میشود.
یک جراح و متخصص اورولوژی با اشاره به مشکل نرفتن دانشآموزان به سرویس بهداشتی در مدارس به دلیل خجالت کشیدن یا غیر بهداشتی بودن آن گفت: نگه داشتن ادرار در مثانه دانش آموزان باعث سنگ سازی در کلیه آنان میشود.
توزیع شیر در مدارس برای 10 میلیون دانشآموز از آذر ماه

دبیرکل کمیته ملی شیر مدارس با بیان اینکه مشکل تخصیص اعتبار طرح شیر مدارس برطرف شد، گفت: توزیع شیر در مدارس برای 10 میلیون دانشآموز از آذرماه آغاز میشود.
تصاویری از درس جدیدی که این روزها بچه های کلاس ششم ابتدایی میخوانند.
باز هم خدا رو شکر که یکی از درسها ی فارسی ششم به نام این شهید شد ؛
تا به فکر بیفتند که .......
تصاویر قبل مزار این شهید را در ادامه مطلب ملاحظه نمائید.
راهنماي تدريس علوم دوم
نمونه سوالات ارزشیابی و چک لیست پشنهادی
بسم رب المهدی(عج)
سلام بر مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)فاطمه(سلام الله علیها ) و سلام بر منتظرانش
چک لیست مطالعات اجتماعی پایه ششم-درس اول(دوستان ما)
نمونه سوالات ارزشیابی علوم پایه ششم ابتدایی درس اول و دوم
نمونه سوالات درس دوم مطالعات اجتماعی پایه ششم
نمونه سوالات درس اول مطالعات اجتماعی
نمونه سوالات ارزشیابی فارسی پایه ششم
درس 1 و2
منبع : /shishom91-92.blogfa.com/
وﺟﻪ ﺗﻤﺎﻳﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ
درمان مشکلات ریاضی دانش آموزان مقطع ابتدایی
راهکارها ی آموزشی
*آموزش مطالب درسی با توجه به پایه تحصیلی.
*آموزش مفاهیم(بزرگ-کوچک -کم-زیاد و...).
*شناخت و رسم اشکال ساده هندسی با توجه به پایه تحصیلی.
*تقویت دقت بینایی با استفاده از تمرینات مختلف.
*تقویت دقت و حساسیت شنوایی.
*تقویت حافظه بینایی.
*استفاده از پازل جهت تقویت دقت و ادراک کودک.
و ... به ادامه مطلب مراجعه نمائید.
انواع وقف
دو مجموعه سه نقطهاى علامت «وقف مُعَانقه» یا «وقف مُراقبه» است که بر روى دو کلمه نزدیک هم قرار مىگیرد و چنانچه قارى بر یکى از این دو کلمه وقف کند، بر کلمه دیگر نمىتواند وقف کند.
/purosman5.blogfa.com/
ارزشيابي مطالعات اجتماعي
- فعالیت های کلاسی وتکمیل کاربرگ ها(12نمره)
- قضاوت ها ومشاهدات رفتاری شامل:خودسنجی ها,قضاوتهای همکلاسان وچک لیستهای معلم(4نمره)
- پرسش و پاسخ شامل آزمونهای کتبی و شفاهی میان ترم(4 نمره)
ارزشيابي تفكر و پژوهش
یک شیوه نامهی نظام مند ارزشیابی باید مؤلفه هایی چون تعریف، نقش و جایگاه ارزشیاب، زمان و دورهی ارزشیابی، ابزار و روشهای گردآوری اطلاعات، معیارهای قضاوت، سیستم نمره گذاری و بازخورد، و نوع استفاده از نتایج ارزشیابی را روشن سازد. در این برنامه مؤلفه های شیوه نامه ی ارزشیابی به شرح زیر تبیین می شود.
نرم افزارهاي آموزشي اشكال هندسي
بازی جمع کسرها
مختصات
هدف:درك اشكال هندسي-
درك اشكال هندسي منتظم و نامنتظم
الگو یابی در اعشار
تانگرام
اندازه گیری
دانلود کنید
تشخیص کسر
![]() |
آماده سازي براي كاشي كاري |
![]() |
كاشيكاري |
![]() |
تقارن چهارقسمتي |
![]() |
iهر كس براي شمارش روشي دارد. |
![]() |
آمار و سر شماري |
عنوان | کلیک ها |
---|---|
اشكال هندسي | 390 |
اندازه گيري | 174 |
الگويابي اعداد اعشاري | 512 |
جمع اعداد صحيح | 208 |
تانگرام | 349 |
تفريق ذهني | 313 |
تشخيص كسر | 298 |
تقسيم | 282 |
اندازه گيري | 309 |
جمع و تفريق متناظر | 526 |
جمع ذهني | 97 |
سوالات معلمان پایه ششم از درس فارسی
برای اطلاع بیشتر می توانید به وبلاگ مولف فارسی " آقای اکبری شلدره " به نام " وبلاگ زبان آموزی " مراجعه نمائید.
مدل مفهومی مدرسه ی هوشمند
هوشمندسازی مدرسه تنها نصب رایانه در آن نیست بلکه مدیریت هوشمندانه است. مدرسه هوشمند براساس مدل مفهومی شامل مولفه های اصلی زیر است: 1) زیر ساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات 2) محیط یادددهی و یادگیری مبتنی بر محتوای چندرسانهای 3) مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچهی رایانه 4) توانمندسازی معلمان در حوزه فناوری اطلاعات 5) برقراری ارتباط یکپارچه رایانهای با مدارس دیگر دریافت فایل
برگه های داخل پوشه کار ارزشیابی توصیفی
جلد پوشه کار لینک دانلود
جلد فایل علوم لینک دانلود
جلد فایل هنر لینک دانلود
جلد فایل فارسی لینک دانلود
جلد فایل املا و انشا لینک دانلود
جلد فایل اجتماعی لینک دانلود
جلد فایل ریاضی لینک دانلود
فرم چک لیست کلاسی لینک دانلود
ارزیابی دوماهه لینک دانلود
برگ ثبت مشاهدات لینک دانلود
چک لیست فردی لینک دانلود
فهرست محتوا لینک دانلود
منبع : /2020education.blogfa.com/
با تشکر از آقای امالی
شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی درس تفکر و پژوهش ششم
برگه ی پیشنهادی ثبت مشاهدات(چک لیست)
ردیف |
مقیاس عملکرد |
خیلی خوب |
خوب |
قابل قبول |
نیازمند تلاش |
|
1 |
هنگام مشاهده ی فیلم، شنیدن داستان، صحبت دیگران، توجه می کند. |
|
|
|
|
|
2 |
سؤال هایی میپرسد که پاسخ آن در فعالیتهایی که انجام شده نمی باشد. |
|
|
|
|
|
3 |
به نظر دیگران با تامل می نگرد و با پرسش مناسب، دیگران را به توضیح نظرات خود تشویق میکند. |
|
|
|
|
|
4 |
آداب گفت و گو را در اجتماع پژوهشی کلاس رعایت میکند. |
|
|
|
|
|
5 |
برای توضیح ایده ها و تصمیم های خود از زبان صحیح و دقیق استفاده می کند. |
|
|
|
|
|
6 |
در مباحثات نظراتش غیرتکراری است و سیر تکاملی دارد. |
|
|
|
|
|
7 |
برای تبیین نظر خود استدلال میکند. توانایی دفاع منطقی از نظر خود را دارد. |
|
|
|
|
|
8 |
تفاوتها، شباهتها و روابط بین پدیده ها، وقایع، یا اجزای آنها را شناسایی و بیان می کند. |
|
|
|
|
|
9 |
با بررسی مسئله، راههای یافتن پاسخ سؤال را تشخیص میدهد. |
|
|
|
|
|
10 |
برای حل مساله به روشهای مختلف اطلاعات جمع آوری میکند. |
|
|
|
|
|
11 |
از عملکرد عجولانه و بدون فکر پرهیز میکند. |
|
|
|
|
|
12 |
تحمل شنیدن نظر دیگران را دارد و در صورت لزوم نظر خود را اصلاح میکند. |
|
|
|
|
|
13 |
در برخورد با پدیده ها و مسائل زود قضاوت نمیکند. |
|
|
|
|
|
14 |
به هنگام نقد، قضاوت و ارزشابی از معیار مناسب استفاده میکند. |
|
|
|
|
|
15 |
قادر به توضیح احساسات و تجربیات، و ارزیابی خود در مواجهه با یک موقعیت یادگیری است. |
|
|
|
|
پاسخ به سوالات
کتاب ششم سوالی مطرح شده که سه کسر بین دو کسر یک دوم ویک سوم را بنویسیدوجواب این سوال در روش تدریس بیان نشده لطفا ان را بیان فرمایید.
روش اول:
ابتدا مخرج ها را با هم یکی می کنیم کسرها 2/6و3/6می شوند حال چون
صورت مساله گفته 3کسر بین دو کسر پس صورت ها و مخرج های 2/6و3/6را 4برابر می کنیم
.یعنی کسرها 12/24و8/24می شوند حالا کسرهای 9/24و10/24و11/24سه کسر هستند که می
توانیم بین این سه کسر بنویسیم
بعدازاینکه
هر دوکسرروهم مخرج کردیم بعدباید صورت ومخرج هردوکسر رودر یه عددبیشترازاون تعداکه
خواسته شده ضرب کنیم والا یکی کمترازاون تعدادخواسته شده بدست میاد یعنی تو این
سوال که 3کسرخواسته 4=1+3 باید درعدد4ضرب کنیم که همکارمون بدرستی اشاره کرده بودن
روش دوم:
هر گاه صورت های دو کسر و مخرج های دو کسر را جمع کنیم کسر حاصل بین
دو کسر قرار دارد برای مثال جمع صورتهای 1/2و1/3دو می شود و جمع مخرج ها پنج ،پس 2/5کسری بین
این دو کسر است برای 3کسر هم به همین صورت ادامه می دهیم
پاسخ ابراهیمی مدرس ریاضی :
هدف اصلی طرح این سوال هم مخرج کردن ونوشتن کسرهای مساوی وآنگاه نوشتن
کسرهایی که بین دو کسر می باشد.روش
جمع صورتها ومخرجها صحیح می باشد اما توجیه آن به آسانی هم مخرج کردن نمیباشد
مگر آنکه معلم به روش سنتی قاعده گویی کند که با اهداف کتاب سازگار نیست ..
معرفی کتاب ریاضی ششم ابتدایی
آموزش ریاضی ششم ابتدایی
ناظر علمی : دکتر وحید عالمیان
ویژه معلمان ششم
جهت تهیه به مدیر دبستان مراجعه نمائید.
دلدادگی
اهرم ها
اهرم :
اهرم میله بلندی است که محلی از آن به جایی تکیه دارد. برای مثال میله الاکلنگ را در نظر بگیرید، میلهای از وسط به محلی تکیه دارد، دو نیرو از دو انتهای میله بر میله اثر میکنند و سبب نوسان میله میشود. به فرض اگر نیروی محرک از سمت راست بر انتهای میله بطور قائم و به سمت پایین وارد شود به علت اثر این نیرو ، نیروی مقاوم بر انتهای دیگر میله و به سمت بالا در راستای قائم وارد می شود، فاصله بین نیروی محرک تا تکیه گاه بازوی محرک و فاصله بین نقطه اثر نیروی مقاوم تا تکیه گاه بازوی مقاوم نامیده میشود.
ضرب المثلها بترتیب الفبا
زبان ،ادبیات
پیوند زبان با ادبیّات
که از بیدل دهلوی به یاد دارم ،آن جا که گفت:
بیدل! نفسم کارگه حشر معانی است چون غلغله ی صور ،قیامت کلماتم
ولی زبان نیست یعنی زبان از این حادثه به بعد به چیز دیگری تبدیل می شود که به حوزه ی هنرها می پیوندد.
/fakbari.parsiblog.com/?P=3
دريافت پاورپوينت شهاب وشهاب سنگ با حجم 1.6 مگابايت
دريافت پاورپوينت كار،انرژي وتوان، با حجم 4.9 مگابايت